موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

فواید امام غایب

نقش امام غائب در بقای اهل زمین
گاهی نگویند امام زمان غائب است چه خاصیتی دارد، وجود او باعث، شما نگویید کوهها چه اثری دارد، قرآن می گوید: ما؟؟؟ کوهها را قرار داده ایم و اگر کوهها نبود «تَمِيدَ بِكُمْ النحل/15» زمین دائماً شما را می جنباند. گداختگی درون زمین طوری است که پوست زمین همیشه در حال لرزش است، این کوه است که این پوسته را نگه داشته است، پدر پیر مرد ممکن است با بچه اش فوتبال و والیبال نزند، نگوید تو به چه درد می خوری اصلاً اگر سایه ی پدر بالای سر تو نباشد، جوان های هرزه هزار نگاه بد به تو می کنند، همین که بفهمند تو پدر و مادر داری سایه اش برای شما، اصلاً سایه اش، این مهم است، گاهی وقتها ایام جنگ یک پیرمردی از علما می رفت مثل آیة الله شهید محراب، آیة الله مدنی، آیة الله اشرفی، صدوقی، بعضی از این علما دستغیب، آیة الله مشکینی با لباس رزم می رفت داخل رزمنده ها، این نمی توانست آرپیچی بزند نه می توانست، آن حرکتهای رزمنده های بسیجی را داشته باشد، رزم شبانه، روزانه، ولی همین وجود آیة الله اشرفی در جبهه، هزرا نفر را شارژ می کرد، من از امام زمان معذرت می خواهم در آموزش مجبورم مثال بزنم، در غیر این صورت تمام مثل هایی که زدم باید از حضرت مهدی عذر خواهی کنم، که حضرت مهدی را به پیر مرد در جبهه تشبیه کنیم، تشبیه کنیم به نخ اسکناس، تشبیه کنیم به مزرعه، همه ی تشبیه‌ها در شأن حضرت مهدی نیست من از ایشان معذرت می خواهم منتهی، گفت که آدم در آموزش «إِنَّ اللَّهَ لاَ يَسْتَحْيِي أَن يَضْرِبَ مَثَلاً مَّا بَعُوضَةً فَمَا فَوْقَهَا البقرة/26» در آموزش ما می خواهیم، اصل این است که بفهمد.
«بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ»
آقایونی که دیر پای تلوزیون آمدند، بحث چیست. حدیثی داریم به این مضمون، اگر حجت نباشد زمین مردم را می بلعد، با چه بیانی این را برای نسل نو بگوییم، بیانش این است که خداوند کلمه ی لکم در قرآن زیاد آورده است، ترجمه ی لکم، لکم همان شعر ابر و باد و مه و خورشید است یعنی هستی را خدا برای بشر آفریده است، بشر را هم برای عبادت آفریده، اگر بشر از این عبادت خارج شود و ظلم کند روی زمین چیزی باقی نمی ماند چون فلسفه ی وجودی دیگر ندارد، چون همه برای ما است اگر او نباشد فلسفه ی وجودی ندارد، می گویند کسی رفته بود سر کلاس فلسفه نشسته بود، به استاد دانشگاه گفت آقا بحث ما اقتصاد است، شما که صحبت می کنید چه دلیلی دارد که لامپ روشن باشد، ما حرف های شما را می شنویم لامپ را خاموش کن، این ضد اقتصاد است صرفه جویی نیست، استاد مقداری به شاگرد نگاه کرد گفت: باشد برق را خاموش کرد، همینطور که برق خاموش شد، دیدند شاگرد لباسهای خود را در می آورد، گفتند چرا؟ گفت من لباس پوشیده‌ام اصطحلاک دارد، به خاطر اینکه وقتی می بینم تاریکی است، کسی من را نمی بیند، به چه دلیل لباس هایم اصطحلاک داشته باشد، استاد گفت بلد شو و برو تو پروفسور اقتصاد هستی، لازم نیست تو درس بخوانی، فلسفه ی وجودی بشر، هستی برای چه آفریده، دلیل وجود چیست؟ بشر است، «خَلَقَ لَکُمْ» ابر و باد و مه خورشید برای بشر است، پس هستی برای ما است ما برای چه هستیم؟ ما برای «لِیَعبُدونَ» برای عبادت، عبادت چیست؟ عبادت هر کاری که رنگ خدا داشته باشد، نماز است، مطالعه است، کار است، خدمت به جامعه است، همه ی اینها جزء عبادت است، هر کاری که برای خدا باشد عبادت است. شوهر داری، همسر داری، بچه داری، خانه داری، همسایه داری، رفیق داری، هر کاری که نیت تو خدا باشد عبادت است. پس هستی برای بشر است، بشر برای عبادت است، معنای عبادت یعنی کار‌ها رنگ الاهی داشته باشد، حالا اگر هستی را برای بشر آفریدیم و بشر را برای عبادت آفریدیم، امّا بشر چون آزاد بود عبادت نکرد، ظلم کرد، می گوید، خوب اگر ظلم کرد، دیگر وجود این بشر نیاز نیست، چون هستی برای عبادت است، اگر این عبادت نکرد خوب بر می داریم، سفره را پهن کرده ایم برای اینکه مهمان غذا بخورد، اگر غذا نمی خورد سفره را جمع کنیم. اگر این هستی را پهن کردیم، خلق کردیم، برای عبادت، اگر مردم ظلم کردند، در هم بپیچ، سؤال: 1 ـ ما که عبادت نمی کنیم 2 ـ ظلم هم می کنیم 3 ـ خدا هم سفره را جمع نکرده، می گوییم به خاطر اینکه آیه ای دیگر داریم به خاطر اینکه، «مَا كَانَ اللّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنتَ فِيهِمْ الأنفال/33» به خاطر وجود تو سفره باز است، گاهی وقتها سر سفره همه غذا می خورند و می روند و گاهی هم نفله می کنند، اما یک آدم حسابی، نشسته و مشغول غذا است صاحب خانه، به خاطر اینکه یک آدم حسابی غذا می خورد، به خاطر آن غذا سفره را جمع نمی کند. گاهی خادم مسجد می بیند، همه رفتند، یک نفر مرد خدا در مسجد عبادت می کند، به خاطر یک نفر لامپ های مسجد را خاموش نمی کند، سانس استخر تمام شده است، امّا به خاطر اینکه یک آدم در آنجا شنا می کند استخر را باز نگه می دارند. یک آدم آنجا باشد «وَأَنتَ فِيهِمْ الأنفال/33» یعنی به خاطر وجود تو، وجود پیغمبر، وجود اهل بیت چطور، وجود اهل بیت همان وجود پیغمبر است. یعنی تمام کمالات پیغمبر را اهل بیت دارند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






Weblog Themes By Pichak

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 246
بازدید ماه : 867
بازدید کل : 39783
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User