موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

آژانس بين المللي انرژي اعلام كرد صادرات نفت ايران با وجود تحريم ها، با رشد و افزايش چشمگير همراه شده

  آژانس بين المللي انرژي اعلام كرد صادرات نفت ايران با وجود تحريم ها، با رشد و افزايش چشمگير همراه شده است.
اين آژانس در گزارشي تاكيد كرد «صادرات نفت ايران در ماه آگوست با رشد مواجه شده است». به گزارش خبرگزاري فرانسه و بنابر اعلام آژانس بين المللي انرژي «صادرات نفت ايران در ماه آگوست، نسبت به ماه ژوئيه افزايش داشت و از سقف روزانه 930 هزار بشكه در روز به 1 ميليون و يكصد هزار بشكه رسيد.»
گزارش آژانس حاكي است: تركيه در ماه آگوست واردات نفت از ايران را از 150 هزار بشكه در روز به روزانه 200 هزار بشكه افزايش داد. همچنين مالزي ميزان واردات نفتي خود از ايران را از 100 هزار بشكه به 130هزار بشكه در روز رسانده و اين در حالي است كه ژاپن و هند نيز با به كارگيري بيمه هاي دولتي محموله هاي نفتي خود را از ايران وارد مي كنند.
آژانس خاطرنشان كرد: با توجه به اين كه چين، كره جنوبي و هند در ميان كشورهايي هستند كه انتظار مي رود واردات نفتي خود از ايران را در ماه سپتامبر افزايش دهند، به نظر مي رسد صادرات نفت خام ايران در ماه سپتامبر نيز روند رو به رشدي را دنبال كند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، در حال حاضر ايالات متحده همچنين نظارت بر رفت و آمدهاي تانكرهاي ايراني با پرچم كشورهاي ديگر را افزايش داده است.


تسلیت شهادت امام صادق (ع)

در سالروز شهادت مولا و مقتدايمان حضرت امام جعفر صادق عليه السلام، ستون گفت و شنود امروز را به روايتي از آن بزرگوار و نشانه هايي از مصداق تحقق يافته آن در جمهوري اسلامي ايران اختصاص مي دهيم؛
منصور دوانيقي، خليفه عباسي در نامه اي خطاب به ايشان نوشته بود؛
«اي جعفربن محمد! چرا شما نيز مانند ديگران نزد ما نمي آئيد و با ما رفت و آمد نمي كنيد؟»
و حضرت در پاسخ نوشتند؛
«نه ما كاري كرده ايم كه به خاطر آن از تو بيم داشته باشيم و نه تو از امور آخرت چيزي در دست داري كه به اميد آن نزد تو رفت و آمد كنيم. نه در نعمتي هستي كه تو را گوارا باد بگوئيم و نه مصيبتي كه تو را تسليت بدهيم. پس نزد تو بياييم چه كنيم؟»
رابرت گيتس، رئيس وقت سازمان سيا در توضيح ناكامي آمريكا در مقابله با جمهوري اسلامي ايران طي گزارشي به سنا گفته بود؛
«ايران خود را بي نياز از ما مي داند و از ما چيزي نمي خواهد بنابراين امتيازي هم نمي دهد و با خواست ما مقابله هم مي كند».


یادداشت روز روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری21/6/1391

آيا اخيرا، مثلا طي دو، سه و يا ده روز اخير در معادلات و چرخه اقتصادي كشور، رخداد تازه و غيرمنتظره اي اتفاق افتاده است؟ پاسخ منفي است. بنابراين، افزايش ناگهاني و جهشي قيمت ارز كه افزايش قيمت ساير كالا و خدمات مورد نياز مردم را نيز در پي داشته است، براي چيست؟

بقیه در ادامه مطلب

 


ادامه مطلب »

بال های شیعه

درسال ۱۹۸۶ یعنی دراوج پیروزی‌های رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.

او همچنین گفت: نمی‌توانید انسانی راتسخیر کنید که مدعی است کسی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پراز عدل و داد خواهد کرد. شیعه با این دو بال ، افق پروازش خیلی بالاست وتیرهای زهرآگین سیاسی، اقتصادی ،اجتماعی،فرهنگی ،اخلاقی و…به آن نمی‌رسد.از نظر فوکویاما شیعه بعد سوم هم دارد که بسیار مهم است:« این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری برتن دارد.دربین کلیه مذاهب اسلامی، شیعه تنها مذهبی است که نگاهش به ولایت فقهی است.یعنی فقیه می تواند ولایت داشته باشد.این نگاه، برتر از نظریه نخبگان افلاطون است.»

شاید این استدلال های قوی را از نظریه پردازان شیعه هم کم شنیده باشیم که فوکویاما به عنوان یکی از معماران نظریه های دنیای نو به زبان می آورد.


Weblog Themes By Pichak

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 33 صفحه بعد

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 1266
بازدید کل : 38879
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User